Ontbijtbuffet en troubels met hotel.com

9 augustus 2015 - Bandung, Indonesië

Heerlijk we starten de dag met een overheerlijk ontbijtbuffet. Tenminste...in de ontbijt zaal is het smoezelig , veel niet opgeruimde tafels . Het is niet dat uitnodigende buffet wat we gehoopt hadden. Het personeel lijkt ongeïnteresseerd en heeft ook al smoezelige kleding aan. Achter het live (egg) cooking buffet peutert er een de barstjes uit de eieren. Lauw Indonesisch eten ligt lafjes in de schalen. Het dessertfbufet is een verzameling van felgekleurde cakejes. Nou ja , beter voor de lijn en gelukkig heb ik net een ander hotel geboekt. Omdat de winkels in Braga nog dicht zijn, vertrekken we per taxi naar hotel Mutiara dichtbij het station van Bandung. De deuren van de taxi worden wederom geopend, dat belooft wat. Binnen blijkt  dat onze eerste keer een boeking bij hotels.com  de laatste zal zijn. Het hotel blijkt geen zaken met hotel.com te doen. En ik was al pissig dat bij het betalen bijna het dubbele van mijn VISA was geschreven. Een hele tijd en gestress later betalen we opnieuw een kamer. E.e.a blijft vaag en ik ben er rijk chagrijnig van. De kamer is mooi groot en schoon in tegenstelling tot de oude kamers die ze ook hebben. Het sleutelkaart systeem is waardeloos, en diverse keren lopen we extra terug naar de receptie. We proberen het e.e.a uit te zoeken via internet. s' Middags lunchen we bij rijsttafel Resto. Heerlijk op het terras, kleine portie zegt de ober dus bestellen we een extra Gado - Gado bij onze nasi Liwet Ayam Laos. We krijgen een pannetje gekruide rijst, en kip, tahoe, tempé en kentang. Te enthousiast hebben we ook een ijskoffie en een soort ronde besteld. De es campur kan ik niet nalaten om te bestellen. Max haalt bij de Indomarket zelf zijn zoveelste Magnum Gold. We rollen ons vervolgens naar een grote shoppingmall op zoek naar souvenirs. Helaas alleen veel kleding die ons niet past. Terug in het hotel word ons verteld dat alles met hotel.com geregeld is. s' Avonds lopen we via het station op zoek naar eten. De eettentjes zijn aan de andere kant, maar hoe je er komt? De bewaking laat ons door de toegangspoorten van het station . En via drie of vier gereedstaande treinen vervolgen we onze weg. Via hoge opstapjes klimmen we in en uit de treinen, bij de laatste ontbreekt het trapje...springen dus. We komen langs een restaurant met een flink rokende bbq. Als we naar binnen gaan, zien we dat het vlees ter plekke wordt gesneden en geregen. Nou verser kan bijna niet. Op een groot hakblok liggen ook allerlei andere stukken van het beest klaar. Wij gaan maar voor de "gewone" kippen en geiten saté. De gule kambing besteld Erik er ook bij. Zijn eigen blijkt veel lekkerder te zijn, het lijkt erop dat hier voor de gule toch ook wat meer ingewanden worden gebruikt. De saté echter is overheerlijk!  Een lief klein agentje gaat graag op de foto. Het restaurant is gezellig eenvoudig, een local speelt en zingt relaxt op zijn gitaar. Jammer genoeg is de rekening wat duurder als gedacht, maar nog betalen we niet veel. We nemen een taxi met een omweg terug, we zien de bedrijvigheid bij de grote moskee en Alun Alun de winkelstraat van Bandung. In de taxi is Max allang in slaap gevallen.
Suzanne.

1. Ingrid:
    11 augustus 2015
    Hoi Suus, Erik en Max,

Wat een fantastische verhalen en wat maken jullie veel mee.
    Ik had gedacht dat je allang terug zou zijn. We hebben jullie gemist bij Isaac. Maar wat jullie beleven is TOP. Dan moet Isaac maar een jaartje wachten.:) Veel plezier nog.

Groetjes,
    Ingrid