Een echte reisdag... op naar Yogjakarta

28 juli 2015 - Java, Indonesië

DeRestaurant Omlandia van Deli River hotel wekker staat op 4:20 want de taxi staat op 4:45 klaar om ons naar het vliegveld te brengen.
We rijden in het donker door een rustig Medan. Het regent, en het bliksemt behoorlijk in de verte.
Een klein uur later staan we op het vliegveld. We hadden al online ingecheckt, dus het paspoort laten zien bij de balie van Airasia is voldoende om ons door te laten.
Bij de gate ontbijten we. Van Omlandia hebben we ieders een box meegekregen met water en brood en beleg. Om 7:10 gaat de gate open, en een half uur later vliegen we in dik 2 uur naar Jakarta, waar we een tussen stop hebben van 4 uur.
Op het vliegveld van Jakarta, kijken we in wat shops, en gaan dan watOntb(ei)tje @ Medan Airport eten tussen de middag. Ik kies de soto ayam met rijst. Max wil graag kipnuggets met friet, alleen is er geen friet meer volgens de dames. Dan maar extra nuggets.
Suzanne eet een soep met pangsit, maar dan zonder, want de pangsit is op. Max en ik drinken samen het laatste blikje cola. ...
We doen lekker rustig aan want we hebben wel even.
Rond 14 uur gaat de gate open, en kort daarop gaat de reis verder naar Yogjakarta.
IetsGeland In Jakarta over vieren landen we aldaar, en als we de airport aflopen op weg naar de bus komen de taxichauffeurs ons al tegemoet lopen. Compleet negeren is dan het beste advies.
We nemen bus 1A die ons naar Malioboro road brengt. Vandaar lopen we ongeveer 200 meter naar ons hotel: 1001 malam. Een guesthouse met lodges rondom een groen binnenplaatsje met vijver. Een klein tropisch woud in de binnenstad. In de avond doen we een rondje Malioboro, en we genieten volop van wat we allemaal zien.
We eten zittend wat aan de straat, en kletsen met Indonesische ambtenaren die naast ons zijn komen zitten eten. Uiteraard willen ze met Max op de foto, en deze worden meteen doorgestuurd naar1001 Malam @ Yogjakarta de familie thuis.
Na het eten lopen we Malioboro road uit, terug naar ons hotel. Na douchen slaapt Max meteen.
Suzanne en ik nemen nog een Bintang op het knusse binnenplaatsje voor de deur.
Genieten!

Erik

1. Jos:
    30 juli 2015
    Hoi Suus, Eric en Max, op naar het volgende land met nieuwe avonturen. Jullie lijken Kuifje wel (met Max in de hoofdrol). Inderdaad lekker genieten. Dat doen wij van de verhalen. Have fun!!! Liefs BJRN&JS