Floating market.

5 juli 2015 - Bangkok, Thailand

Alweer zijn we erg vroeg klaarwakker. We hebben nu redelijke internetverbinding en zoeken naar een leuke drijvende markt niet al te ver van BKK. We besluiten om naar Talin Chan te gaan, maar 4.6 km vanaf ons guesthouse. Weinig boten, maar ook weinig toeristen en veel locale bevolking. Om 8 uur vertrekken we en besluiten alsnog een taxi te nemen.
Het is een gezellige bedrijvigheid op de markt als we aankomen. Welongtail zien gelijk een ring die Max wel past. Hartstikke trots lopen we verder. Veel planten, orchideeën, fruit en eetstallen. We beginnen met black Pepper pasteitjes, lekker zo' n ontbijt. Achter de rij met stallen liggen een aantal boten waarop hele maaltijden bereid worden. De aangrenzende restaurantjes zijn er maar druk mee.We proberen wat gevulde bananenpakketjes.. Max voert vissen, het zijn er gigaveel.We boeken een tour van een uur met een longtailboot. Er is veel leven langs de

Uitzicht longtail

klong, het dagelijkse leven van de Thai trekt aan ons voorbij. Diverse tempels maar mn gammele hutjes. De een nog meer vervallen dan de andere. Max zit achterin, het dichtst bij de grote motor met giga staafmixer. Hij vind het machtig interessant. De schipper wijst zo her en der op bijzondere dingen, zo ook op een varaan. We passeren een orchideeën kwekerij en een andere floating markt. Eenmaal terug hebben we onze eigen foodtour. Er worden minipakketjes gevouwen van o.a limoen, kruiden, garnaal , nootjes. Een smaak explosie in een blad, Basil? Per 4 worden ze op een stokje geregen.. Erg lekker daar gaan we thuis ook wat mee doen...We kopen kip, saté van de bbq, rijst balletjes en sticky rice. Aan een tafeltje eten we het op. Met een ieder een smoothie van vers fruit en een zak jackfruit lopen we tevreden de markt af. Erspoorbrug over klong landen per ongeluk wat souvenirs met het afval weggooien in de container.Die vissen we er gauw weer uit. We proberen op de kamer even te relaxen,

kaptein iglo

wat niet lukt. Om een uur of 5 wandelen we richting de Chao praya rivier en nemen de ferry naar de overkant. Een soort seabert of oude versie van de kapitein van de bereboot zit achter het stuur. Blauwe Kiel met witte strepen, een snor en een mooie karakteristieke kop. Dat hebben ze hier trouwens wel meer. We lopen over de Wang lang markt, groot deels overdekt. Veel kleding, een klein hoekje waar je op consult kan bij een monnik. Voor als je levensvragen hebt of wat moet opbiechten stel ik mij zo voor.. Wij lopen maar door.wiens Max neemt een worstje en als hij er in bijt, is zijn gezicht onbetaalbaar. Een gemeende alla Mark Wiens gezicht. Mark is een foodblogger die we regelmatig bekeken hebben op you tube. Met een volle buik nemen we de ferry terug, een btje te enthousiast springen we op de verkeerde.
We lopen een stukje en stappen dan toch maar in de tuktuk. 1 stop, no buy. Terwijl Max het dammen wel 4 potjes wint, van de jongens op de stoep, hilariteit allom, kijken wij rond bij de kleding makers. Erik neemt nog een soepje in de straat en we lummelen nog wat ronddammen.Max wordt in de straat steeds meer aangesproken en allemaal herkennen ze hem. We horen en zien steeds meer Nederlanders, de vakantie is begonnen.
Max pingelt voor een laserlight, en ook een multitool met mes word gescoord.Terwijl wij een half uurtje rug en schouder massage krijgen, word ook Max gemasseerd. Als koning zit ie in de stoel. Hij geniet. Eenmaal weer beneden helpt hij de dames nog even met de was opvouwen. Ze vinden hem een special kid en dat is ie.helpend handje

1. Ingrid:
    6 juli 2015
    Hoi hoi, wat leuk om jullie reisverhalen te lezen.
    Het is alweer lang geleden dat wij in Bangkok zijn geweest maar als ik jullie verhalen lees zie en proef ik Bangkok weer...
    Groetjes en nog veel plezier, Ingrid
  2. Ingrid:
    6 juli 2015
    Hoi hoi, wat leuk om jullie reisverhalen te lezen.
    Groetjes en nog veel plezier, Ingrid
  3. Jetty:
    7 juli 2015
    hoiii,
    Wat heerlijk om jullie avontuurtjes te lezen! Ik zou ook heel graag een keer die kant op willen, maar helaas...voorlopig mag ik nog lekker verder dromen:)! heel veel plezier! doeeeeg xx Jet
  4. Habiba:
    7 juli 2015
    hallo genieters, wat leuk om jullie te volgen. suus je schrijft meesterlijk :) en gewldig dat max het ook zo naar zijn zin heeft. geniet lekker....en ik met jullie mee