Terug naar Bangkok

4 juli 2015 - Bangkok, Thailand

Deze ochtend op tijd uit bed. Half 7 gaat de wekker. Een half uur later lopen we naar het busstation. Een kleine wandeling van 20 min. Onderweg

Lamphu housekopen we wat te eten en drinken bij een 7/11 ( deze winkels kom je op bijna elke straathoek tegen) Om 8 uur vertrekken we. Onderweg kletsen we met een meisje uit Nederland. Zij is ook een week hier, en heeft net een fiets gekocht. De reis verloopt vlot,en aangekomen op het busstation nemen we een taxi naar Ranbuttri Road. Terug naar ons eerdere stekkie. Wat later gaan we op zoek naar iemand die wat stiksels van mijn broek vast kan zetten. De eerste shop vraagt 300, en nadat ik hem heb uitgelachen zakt hij naar 100 bath. Toch maar wat anders zoeken. Verderop zit een man met een naaimachine aan de straat. 40...mijn prijs.

khao SanIn de avond lopen we over het zo bekende Kao San Road, twee straten verder. Het valt ons een beetje tegen: heel veel straatverkopers, en veel grote bars. Wij houden toch meer van de wat knusse sfeer in "ons" straatje. We zijn het er over eens dat we op de goede plek logeren. Via de McDonald's (voor Max) lopen we terug, en nemen een verse fruitshake. Voor ons eten landen we aan bij Magic Max,( bleek later). Een eettentje waar men in een zijsteegje kookt, en

naaimachine

een jonge eigenaar ( die Max heet) bediend, samen met anderen, en tussendoor nog wat goochelt. We eten weer heerlijk: een gestoomde vis met limoen, lemmongrass, en kruiden, een portie pittige morningglorie met pork, en een pittige soep met kokos. En twee halve liters Singha. Samen goed voor 480 bath.We kletsen nog wat met een Brit, uit Zuid Afrika die samen met zijn Franse echtgenote, hier had afgesproken met een vriend uit Sidney ( wiens ouders uit Nederland geëmigreerd waren), allen 60' ers naar mijn schatting.

Erik

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade