Khlong toey fresh market

6 juli 2015 - Bangkok, Thailand

We ontbijten op ons gemak op het terras van ons guesthouse. MaxLamphu ontbijt heeft een verse croissant met ei en bacon. Wij gebakken eieren op geroosterd bruin brood, jam, koffie, thee, sap en een schaaltje fruit. De bananen zijn hier heel klein ,maar heel smaakvol mmmm.
We wisselen van kamer, na 2 nachten met zijn 3en in een tweepersoonsbed, krijgt Max nu zijn eigen tweepersoonsbed, en hebben we een balkon.
We nemen een taxi naar de grote verse markt van de stad. Hoogstwaarschijnlijk hebben we hier al wat van gehad, want bijna elk restaurant doet hier zijn inkopen.Lekker druk
Als we uitstappen komen we op een overdekt gedeelte terecht. We kijken onze ogen uit, eieren hoog opgestapeld, enorme zakken van diverse soorten rijst, allerlei soorten fruit kunstig opgestapeld, stalletjes met o.a. allerlei plastic bakjes, borden, lepels en vergieten. Het is een druk verkeer, en er lopen veel dragers met enorme rieten manden vol allerlei koopwaar. Deze jongens ( en dames ) kun je voor 100 bht inhuren omTamarinde je aankopen te vervoeren.Stukje verderop begint het vlees gedeelte, mooi vlees in ijs wordt aan de man gebracht. Hele varkenskoppen en poten.Het wordt vakkundig en supersnel gesneden , wat een vakmanschap, en wat hard werken. Het is al superwarm, en we zien heel wat zweet. Terwijl we wat gefileerde kikkers ontdekken, zien we er ook een aantal in een dichtgeknoopte zak wat heen en weer springen.. Vissen happen naar lucht en zo af en toe springt er 1 van de kraam. Dus moeten we goed uitkijken waar we lopen.
WeVlees zien allerlei soorten, veel garnalen, inktvis, octopus poten, catfisch, red snapper en ook roofvissen. Max kijkt vol interesse naar die enorme vissen met grote tanden. Het ijs waarin het koopwaar ligt zorgt voor een echte wet market. Enorme koelbakken met zakken vers ijs staan in de aanslag.
Max heeft het eigenlijk al wel gezien , maar velen kijken juist naar Max. In een zijpad zelfs grote hilariteit, en ze posseren zelfs voorVeel verse groente Erik als hij foto's gaat maken.
We kopen wat fruit in wat niet altijd makkelijk blijkt te zijn, omdat ze alleen per kilo willen verkopen. We kopen een paarse snakefruit, rambutan, kolak en longans. Een tros banaantjes hadden we al gekocht en wat van gegeten.
Met minimaal 2.5 kilo fruit voor minder dan 3 euro stappen we in de taxi.
Op Rambrutri Road beginnen we onze lunch met soep en crispy pork.
Op ons balkon proberen we even later al het fruit, snel zit de afvalbak en onze buiken propvol, wat lekker.
We lummelen wat en zijn getuige van een lekker tropisch buitje.
Dineren doen we relaxt vanavond. Om de hoek zit een leuk restaurant zo lezen we op tripadvisor. Er hangt een gezellige sfeer, met diverse hangplekken. We mogen onze schoenen uitdoen en nemenLounging dinner @ Rambuttri Road plaats op Thaise kussens, driehoek in de rug en matrasje onder je kont. Al liggende bestellen we niet uit te spreken, zeer smaakvolle gerechten. Max neemt chicken wings en eet die nog net niet met bot en al op. Hij loungt lekker mee.
We slenteren nog over Rambuttri Road en nemen nog een BarBus(banana)pancMax's vriendinake als toetje . Het is een echte backpackersaria met van alles te zien. Er worden ook wormen, schorpioenen , spinnen, sprinkhanen en minikikkers verkocht. Ze liggen mooi op een stokje geserveerd. Je kunt ze zo opeten. Als je een foto wilt maken moet je betalen, 10 bht. Wij bedanken.
Max geeft een paar klompjes aan de special lady van de massagesalon.
Op het balkon spoelen we wat fruit weg met een flesje Singha bier. En hebben nog een toetje van gekleurde balletjes in kokosmelk. Max is dan al in dromenland.

Suus

1. Hans en Ingrid:
    9 juli 2015
    Wat lekker al die markten met heerlijk fruit, vlees en groente.
    Die springende zakjes (met kikkers) waren wij ook al tegen gekomen.
    Veel plezier op Sumatra, geniet ervan.
  2. Erik:
    9 juli 2015
    Lekker vroeg wakker Hans? ;-)