Rondje 14K fietsen door Bangkok

7 juli 2015 - Bangkok, Thailand

AVanochtend afscheid genomen van Lamphuhouse.
Vandaag staat een fietstocht, en een verhuizing op het progamma.
We wandelen bepakt naar Just Nok tours, het is een paar straten verderop.
We worden erg vriendelijk ontvangen door Ninee, Ben, en haar collega's als we aankomen. De mountainbike's zijn al gemerkt en zien er erg goed uit.
Zadel van Max wat afstellen en we gaan. We hoeven niets mee te nemen want men zorgt overal voor.Fietsen 1 Meteen gaat het al onder een bruggetje door, een kleine versmarkt over. Overal wordt gebakken geroosterd, en ligt veel verse groente. Het is net 9 uur. Even later staan we bij een grote Bhoedistiche tempel die we gaan bekijken. De klim naar boven vraagt wel wat van ons, in de hitte, maar we worden beloond met een uitzicht dat alles goedmaakt. OndertussenTop of stupa wordt er van alles uitgelegd over het Bhuddisme, en we kunnen ook van alles vragen. Een paar straten verder weer een markt over waar Ninee wat hapjes koopt om later op te eten.
Ook wordt onderweg regelmatig ons water bijgevuld, wat ook wel nodig is. In een park eten we de gekochte hapjes, die natuurlijk weer allemaal erg lekker en smaakvol zijn. We steken met een veer de Chao Praya over. Verder wordt er regelmatig gestopt om drinken te kopen, foto's te maken en zo. Ook wordt er continu van alles vertelt over dat wat we tegenkomen. We bezoeken nog een gieterij waar men bronzen schalen met de hand maakt. Pfff... wat een hitte! We fietsen verder door smalle achteraf straatjes, en kijken even bij een oud treinstation.Markt lopendTerug de rivier over fietsen we over de Rama 8 brug. Als we terug komen bij de shop blijkt Ninee de verkeerde sleutel mee te hebben. Ze belt haar baas, en overlegd, dat we kunnen lunchen op zijn kosten. .. SuperKunstje in park geregeld. En we waren al zo hartelijk ontvangen. Het personeel heeft het niet van een vreemde, want de baas zelf is ook zeer hartelijk.Men regelt een tuktuk voor ons die ons naar een bootbus brengt. Bij het hotel worden we uitgebreid ontvangen door 2 mannen in traditionele kleding. Ze openen de deuren van onze taxi, pakken onze spullen en houden de deuren van de entree voorZwembad laatste Bangkok ons open. Het voelt bijna als een koningklijk ontvangst! Een uur later dobberen we in het zwembad van ons laatste en luxeTourleiders onderkomen van Thailand. 's Avonds zijn we de straat ingelopen en zijn bij een Japans restaurant beland waar we uit een hotpot hebben gegeten. Kiezen uit verschillende verse ingrediënten, en daarvan zelf je soep koken aan tafel. Leuk en smaakvol.

Erik