Foodtour

29 juni 2015 - Bangkok, Thailand

De foodtour , al geboekt in nederland. Uiteindelijk via facebook, net zo makkelijk..
Het was ff stressen om op tijd op de afgesproken plek te komen.. Leve het openbaar vervoer hier...keuze uit skytrain.....zo,n paar meter boven de drukke wegen en de metro..daaronder..verder taxi, bus en niet te vergeten tuktuks...of achterop de brommertaxi. Bangkok is druk, heel druk en vooral om een uurtje of 5... We lijken een privetour te krijgen, maar onze canadese sluit aan als we aan de roasted pork zitten.Een chinese zaak, al zo,n 60 Jr oud en inmiddels derde generatie..Zo komen we vervolgens bij een chinese pastiserie..mmmm. Drinken we een groen kokosdrankje, wat verdacht veel op cendol lijkt...De 89 Jarige eigenaresse, zit achter de kassa en houd haar zaak in de gaten. Pap, ze is een liefhebster van durian.Als ze eenmaal eet kan ze niet stoppen, at 1 kilo! Eten oesters bij een chinese bowl restaurant..michelin ster in azie..Leuk want ook hier eten we op een plastic krukje, plastic bord en dito bestek aan tafeltje op straat. Dan wandelen we verder en komen bij yaowarat road, het walhalla in chinatown. Haaievinnen, sharkfin..Bij wet verboden, maar hier volop aanwezig. Dampende schalen,zwetende koks. uitgestalde vissen, geroosterde eenden. We eten bij een dimsum restaurant, mooie stoomandjes en zowel zoete als hartige buns komen op tafel. (Soort bapao) We sluiten af weer op de stoep met een spicey pepper pork soup....lekkah. Omdat max de knollen wel op heeft regelt de gids een taxi voor ons. Max wil in een groene gele, lache duurt ff want superdruk daar maar net ff geen groen,gele. We weten nu nog beter waar we kunnen eten...