Jungle massage en op pad met Rian

12 juli 2015 - Tangkahan, Indonesië

Ik ben al vroeg wakker en geniet van alle jungle geluiden. Al snel lig ik op de veranda in de hangmat. De apen spelen en het loopverkeer op de brug komt op gang. Als Erik ook wakker is besluiten we om een stuk te gaan lopen, we leggen een briefje voor max neer.
We proberen om bij het apenstrandje te komen, dat blijkt niet te lukken. We ontdekken dat hier enorm veel Durianbomen staan, niet zo heel moeilijk want het wordt ook wel de stinkvrucht genoemd. En er hangt hier ook een lekker luchtje. Net als jullie drop zegt Mega je houdt ervan of niet. We komen langs de Englisch school, kindjes mogen hier na schooltijd naar toe. Ook probeert de Nederlandse hier Engels aan de locals te leren. Thangkahan ontwaakt.
Als we terugkomen word Max net wakker. Na het ontbijt lopen we via de andere kant terug, en ontdekken zelfs wat toeristen winkeltjes. Aan deze doorgaande weg liggen nog wat guesthouses. Hier ontmoeten wij Rian 5 en half jaar oud , die hier met zijn familie woont. Oma verkoopt Durian. Er is wat kofferverkeer over de levensader van het dorp. Er wordt mn. op het hoofd getild. Net als de bakken was en afwas. Er wordt nieuw gebouwd en in de hitte word een of andere put gemetseld.
Als we gaan zwemmen , zwemt Max al snel met Rian. We vragen even toestemming aan oma en nemen Rian mee naar de hotspring. We lummelen wat, praten met de locals en toeristen. De mooiste vlinders zien we in alle soorten en maten. We laten Erik de waterval zien, en worden vergezeld door nog een jongen uit de buurt. Samen met Erik klimt ie bovenop de waterval en regulieren hem zo een beetje. Erik stuit op een klein vaag wollig raar wit spinnetje.
We lunchen met bihun soep en bihun. Max kiest weer voor een plain pancake.
Om een uur of vier gaan we samen met Rian naar de football, het is best een eindje lopen. Als we er aankomen zijn er weinig kinderen om te voetballen. De koeien hebben zich aardig op het voetbalveld vermaakt. Leuk voetballen op blote voeten.
We bestellen wat pisang goreng bij een lokaal eetstalletje, en kletsen wat. We betalen 10.000 IDR, voor een grote zak en krijgen nog wat gebakken spul erbij. We kunnen het niet helemaal thuisbrengen en uitleg helpt ook niet heel veel. Tapioca, aardappel ?
Bij het voetbalveld geven we wat pennen en lopen op ons gemak terug. De koeievlaaien zijn verdwenen, magic.
Gisteren hebben al ons avond eten besteld. Chicken Rendang en gado - gado. Als toetje ananas en grote bananen. Het is allemaal heerlijk.
Max speelt Uno met de jongens, en ze doen kaarttrukjes. Dan is er alweer een dag voorbij in de jungle.
Suzanne.

1. Papa en mama:
    14 juli 2015
    wat een leuk verhaal weer inmijn beleving wandel ik zo mee met jullie echt genieten.......goede reis naar jullie volgende bestemming.veel liefs.