Woudreuzen en een lummeldag

13 juli 2015 - Tangkahan, Indonesië

Omdat ik vroeg wakker ben lees ik een mooi eind verder in mijn boek.
Wat een rust in zo' n hangmat.
In het restaurant is de stroom uitgevallen, het lijkt weinig uit te maken. Alleen een milkshake is niet mogelijk. Max kaart, er is altijd wel iets of iemand en zelfs tussen het serveren door, die met hem wil spelen..
We lummelen en zwemmen wat, Max met Rian , die zich hier alsnel laat zien. De jongens communiceren met handen en gebaren.
Het water is erg rustig , normaal kun je hier raften, maar voor de jongens nu dus ideaal. Regelmatig word Max vanaf de hangbrug geroepen..Hello Max! Iedereen lijkt Max te kennen.
Ik werk ondertussen het log bij, omdat we geen internet hebben moeten we er wat creatief mee zijn.
Hoewel ...de jongens brengen nu een internet en belkaart kijken of Erik daar wat mee kan. Tijdens de lunch helpt iedereen mee. Door mijn eigen fout is mijn Sim kaart geblokkeerd, dat word w.s niet meer appen , ook niet als we weer WIFI hebben, grrrrr.
We lopen een stuk stroomopwaarts, afwisselend in en uit het water. We denken een soort offerplek of altaartje te zien
Al snel doemen gigantische woudreuzen aan weerszijden van de rivier op. De toeristen hebben we achter ons gelaten, en zelfs de hond die met ons mee liep houd het voor gezien.
Wat is de jungle hier overweldigend, gigantische bomen, luchtwortels. Gigagrote jungle-umbrella's. We voelen ons erg nietig en klein. Terwijl Erik een stukje verderop kijkt , wachten Max en ik op de boot. Een niet meer wandelende tak komt per bladboot naar ons toe. We gaan terug en er steekt een groep apen de rivier over. Ze zijn erg mensenschuw, en maken dat ze wegkomen. Ook zien we een leguaan van ongeveer een meter zijn grot in zwemmen.
Bij de hotspring zijn de gidsen met een grote groep toeristen. De doofstomme gids bekommert zich meteen weer om Max. Als we hem s' avonds weer in het restaurant zien , laat hij ons allerlei kaart en lucifertrukjes zien. Al gauw sluiten er zich meer aan. Het is een gezellige boel. Max krijgt voor het eerst in dagen weer eens patat, met Sate deze keer.
Suzanne.

1. Nathalie:
    15 juli 2015
    Wauwieee... Erg indrukwekkende verhalen allemaal!!! Genieten dus!! Ook aan deze kant vd wereld... Xx