Lummeldag aan het water

23 juli 2015 - Simanindo, Indonesië

WaterdagVanochtend na het ontbijt hebben we besloten rustig aan te doen.
Lekker aan het water zitten, en Max wat zwemmen. Op een gegeven moment komt er een man op een waterscooter aanvaren. Nou ja... het lijkt er op. Een polyester bootje in de vorm van een waterscooter, voorzien van een buitenboordmotor en een fietsstuur. Verder rijkelijk voorzien van rasta kleuren en Greenpeace logo's en opdruk. De man vertelt na de drukte, helpt het meer schoon te maken. (We hebben al veel auto' s in lange rijenBlaadje zien staan wachten voor de ferry om terug te gaan naar vaste wal. Er passen alleen maar 10 op een boot, en er varen 1 of 2 per uur. Het schiet dus niet erg op... maar het wordt al wat rustiger)
We (Max en ik) besluiten het te wagen en gaan een half uurtje mee. Heerlijk waaien heen, en weer, rond Tuktuk. Nog even een schuine oversteek naar Tomok, en dan weer terug naar mama, die lekker in de zon op de kant zit.
Na opdrogen genieten we de lunch " thuis" bij Libertas. Max heeft nog even de nieuwe Donald Duck gelezen. Bij het abonnement hoort ook de mogelijkheid deze digitaal te lezen op de tablet. Om 15 uur toch maar even een siësta ingelast omdat we wat moe waren.
Toen we 16:30 wakker werden, dronken we wat op het terras, en speelden een paar potjes kaart.
In de avond naar Maruba gelopen om te eten. Deze staat op 1 in de tripadvisor voor Tuktuk. De eigenaar blijkt 11 jaar geleden , toen Suzanne hier met haar ouders was, te spelen in een Batak band, welke in het hotel speelde waar ze toen verbleven! zo wist hij te vertellen. We gaan thuis de foto' bekijken of hij erbij taat!
WeBatak musician Maruba hebben heerlijk gegeten bij deze erg vriendelijke mensen. 's nachts moesten we alle drie achter elkaar naar de wc... Max voorop, met koorts..... Jammer, maar we komen er weer overheen.

Erik

1. Jos:
    24 juli 2015
    Van harte beterschap luitjes!!! We hopen dat jullie er snel weer bovenop zijn om verder te kunnen genieten van alle mooie en spannende gebeurtenissen en ontmoetingen. Liefs BJRN&JS
  2. Nathalie:
    Poro sakit dus.. Succes!
  3. Gisa:
    24 juli 2015
    hey suus, lekker kort koppie !!!