Tomok, koningsgraven en een platte kont

22 juli 2015 - Samosir Regency, Indonesië

We besluiten een brommer , met grote wielen, te huren voor ons alle drie om op pad te gaan. Als we onze schuld bij Jenny aflossen heeft Max alweer honger. De eigenaar bakt een pannenkoek met kaas voor hem. De brommer is een semi - automaat en das ff wennen. Ik vlieg er bij de eerste beste kuil al af. En bij een steile heuvel gaan we achteruit. In Tomok is het druk, veel toeristen stalletjes. Een lange rij leidt naar de koningsgraven , de opdringerige verkopers proberen we maar weer te negeren. De koningsgraven zijn best interessant, jammer genoeg weet ik het hele verhaal niet meer, straks maar FF opzoeken. We kijken nog in het Batakmuseum en gaan dan weer verder. De batikblousjes die we mooi vinden zijn jammer genoeg rijkelijk versierd met een groot LAKE TOBA. Toch maar niet. We rijden nog FF wat rond, kijken bij het water en gaan dan op tijd weer terug. De rij wachtende auto's voor de overtocht is inmiddels enorm geworden. We lunchen in Tuktuk met babi pangang, jammer genoeg , krijgen we niet dat wat op de bbq ligt. Ik word afgezet bij Bella ,en laat mijn haar lekker kort knippen. Max naar het guesthouse, en Erik tourt nog even rond, langs rijstvelden en grazende waterbuffels. Daarna zwemmen we samen met Louis en Jimmy in het meer. We zeggen even later Jimmy, Job en Suzanne gedag, zij reizen verder naar Bukkitingi. Als we het resterende fruit opeten, betrekt de lucht flink. Het lijkt voorbij te gaan maar dan gaat het toch echt flink regenen. Onze eerste echte tropische regenbui.
We lummelen lekker op het terras. Ik besluit om te vragen of ik nog gemasseerd kan worden, binnen 5 minuten komt de masseuse door de regen op haar scooter aanrijden. Ik word op de kamer gemasseerd, echt ontspannend is het niet. Voor 60.000 IDR voel ik me naderhand toch wel aardig soepel. Op het terras druppelt de een na de andere verzopen toerist binnen. Het wordt een gezellige boel met spelletjes enzo. Max is helemaal enthousiast over het spel regenwormen en leert ook Ezelen.
Suzanne.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade