Naar de markt en de kapper.

21 juli 2015 - Parapat, Indonesië

VanochtendMaxkapper na de bananen pannenkoek hebben we de boot gepakt naar het vasteland: Parapat.We waren net voor 10 uur op de steiger, want om het hele uur gaat de boot. Net na tienen kwam de boot maar we konden om onduidelijke redenen niet mee. Zodoende hebben we eerst een uurtje op de steiger zitten kijken naar het ochtendleven aan het water.Brommer vol
Tientallen jerrycans van 20 liter waren van de boot afgezet, samen met nog een hoop andere goederen.Verder wordt er kleding gewassen door enkele kinderen.Speedboten komen tanken. Ondertussen worden de jerrycans weggebracht met de brommer. Ook rijdt een jongen met 50 kilo suiker achterop, en een volle 20 liter emmer tussen de benen geklemd weg. Leuk om het zo allemaal van afstand te bekijken. We worden een uurtje later opgepikt door de volgende boot, en in een half uur brengt deze ons 10 km verderop: de overkant. Afgestapt, meteen de markt op gelopen. Het stonk er wel een beetje. Je kon er verse kip kopen uit een kooi, die dan ook ter plekke ontdaan kon worden van de veren door middel van een soort centrifuge. De veren lagen overal, en de geur was navenantKippen ontveerrasp op een "lekkere" markt. Even verderop zat een vrouw vis schoon maken op de grond. Ze zat van top tot teen onder de schubben. Ingewanden liggen overal. Er werd ook vlees verkocht dat onder de groene vliegen zat. Al met al ging de honger er wel van over.

Kale koppenAan de overkant van de weg was een overdekt marktje waar het wel beter was. Verderop in de straat hebben we wat gedronken, en is Max even naar de kapper geweest, en voor 2 euro geknipt.Hierna terug met de boot naar tuktuk, en lunchen bij Liberta.Na nog een tijdje lummelen besluiten we het dorp door te lopen,en kijken onderweg nog even bij een bruiloft. Aan de andere kant van Tuktuk belanden we bij een eettentje waar we aten.Bij betalen bleken we niet genoeg geld bij ons te hebben. Omdat even ophalen er niet in zat mochten we de volgende dag betalen. In het donker liepen we terug.

Erik

23 juli 2015
    Mooi mooi mooi vet lekker gaaf cool te gek man!!! Leuke verhalen!! Xxx
  3. Gisa:
    24 juli 2015
    super mooie verhalen allemaal. inmiddels gaan wij ook langzamerhand de koffers pakken. veel plezier verder.
    dikke knuffel Gisa