Ontwaken, junglefood en raften,

17 juli 2015 - Bukit Lawang, Indonesië

Ik heb weinig geslapen, als ik wakker word, word het net licht. Geen idee hoe laat het is, iedereen lijkt nog in diepe rust. Apen spelen aan de overkant, slingeren van top naar top. Zo langzamerhand word iedereen wakker. Max ook.
We krijgen koffie en thee van de gids op bed.. Max stort zich al meteen weer op het kampvuur wat ligt te smeulen. Zijn schoenen moeten drogen. Na koffie, thee en koekjes, krijgen we een torentje brood met omelet , komkommer en tomaat. Max eet de 4 snee maar in 2x op. We kunnen de rest van tijd lummelen want we gaan pas om een uur of 1 weer weg. Max is al weer aan het zwemmen. Samen met Erik, Roy en nog wat anderen gaan ze naar een waterval wat stroomopwaarts. Max word letterrlijk op handen gedragen, ze spelen er wat en maken onderwater filmpjes. Ik zoek weer lekker mijn bed op. Het duurt niet lang of ik slaap, heerlijk op 3 van die matrasjes, met uitzicht op een overweldigende natuur.
We krijgen een enorm bord fruit voorgeschoteld, versiert met bloemen en bladeren. Mmmmmm. Na nog een bord bamisoep pakken we de tassen. Alles word in water dichte zakken gedaan.
Dragers hebben inmiddels de banden gebracht, met 4 a 5 van die banden op mijn hoofd zo'n 2 uur lopen lijkt me erg heftig.
Samen met Aleksandra in 1 band en Max en Erik in een andere gaan we de terugreis aan. De 4 banden zijn aan elkaar gebonden , de gids voorop,nog eentje achterop, en zo her en der wat bagage. Max vind het superspannend, bij de eerste stroomversnelling gilt hij van plezier. De ene naar de andere stroomversnelling gaan we aan, zo af en toe schuren we heerlijk over de rotsen en zijn we weer wat blauwe plekken rijker. Max mag zelfs nog FF voorop als het wat rustiger gaat en hij is de koning te rijk. Veel te snel komen we in Bukit Lawang. In onze kamer kunnen we weer FF lekker douchen, weliswaar met koud water. We skippen het plan om nog naar de vleermuis grot te lopen, als we merken dat Max de knollen aardig op heeft. We eten wat en merken dat het lekker druk is in het dorp. Er word lekker geflaneerd met nieuwe kleding aan en de kinderen hebben nieuw speelgoed. Hele families zitten aan de waterkant en maken foto's. Voor Max kopen we dit keer 2 ringen, vakkundig word er uit de losse hand zijn naam ingezet. Eentje word er opgeborgen , die kan hij in elk geval niet verliezen.
Als we 's Avonds aan de overkant aan het eten zijn met Thomas en Nene, word er aardig wat vuurwerk afgestoken.
Suzanne.

1. Anita:
    19 juli 2015
    Hoi Max,
    En jij kan heeeeeeel hard gillen. Ik kan het bijna hier horen.
    Veel plezier nog.
    Groetjes,