Naar het strand

2 juli 2015 - Hua Hin, Thailand

Als we wakker worden lummelen weer eerst lekker aan. Max mag op de tablet, de blog word bijgewerkt.Als we om half 12 naar buiten stappen beseffen we dat de airco het toch goed doet.Waar gisteren de vissersbootjes dobberden voor onze steiger, liggen ze nu op het droge. We hebben strand. We ontbijten op de veranda, wat een rust. onderkomen in Hua HinEven later struinen we de kustlijn een flink eind af. Max stormt de zee in, en ontdekt van alles. Duizenden hermietkreefjes, schieten het zand in, als we aan komen lopen. De kustlijn is gebobbeld en gestreept door al de kreeftactiviteit. Diverse soorten krabben, vissen en zelfs zeesterren. De zee is lekker warm en helder. Vrouwen, compleet in doeken ingepakt hakken en zoeken bij  de grote schelpenrotsen.

druk op het strand ??Er komen diverse toeristen op paarden langs. Ik vind het zielig, dat ze ook nog moeten galopperen met die hitte. De paardedrollen worden verzamelt in plastic zakken die zo her en der aan de kustlijn dobberen, wachten tot ze opgehaald worden. Max wil een zandkasteel bouwen, we zijn er maar druk mee. Lekkere zenbezigheid. We gokken op wat eetstalletjes verderop de kust, helaas. We gaan het strand af belanden in de supermarkt. En weer worden de waterflessen uit de koeling gehaald, we hebben inmiddels al heel wat liters op. We kopen een noodelsoep en porkbun. De noodelsoep maak je zelf in de winkel, er staan speciaal ketels met kokend water. We lopen aan een hele drukke weg, de school gaat net uit. Honderden kindjes in uniformen met schoolgaande en id kaart op. Er staan rijen verkopers met chips, drinken, worstjes kipnuggets en allerlei lekkernijen speciaal voor de kinderen. Moet je bij ons niet aan denken. Max neemt zijn eerste patat hier, en wij kip, krab op een stokje...een zak met gefrituurde kip, errug lekker ondanks dat het kippenvel is. De zakjes met chips worden bij geleverd. Max wil toch ook maar worst op een stokje..we betalen 100 bht...waarvan 20 voor de paar stukjes patat..luxe hier.. Dan gaan we aan de drukke weg staan en steken onze hand op als een groene songthaew passeert. We stappen in een soort lijnbus, open bak met aan weerszijden  een bank..erachter een opstap waar ook diverse mensen opstaan, aan hangen. Als we willen stoppen drukken we op een bel, en betalen de chauffeur 10 bht pp. Max leest thuis nog FF de nieuwe Donald duck op zijn tablet.                                                             We eten in het jungle cafe, normaal een drukke tent, nu erg rustig, zo buiten het seizoen. Als we een groene curry bestellen, word er nog gauw iemand op pad gestuurd voor de santen.Max krijgt homemade kipnuggets en homemade patat.barpersoneel  Max lijkt werken achter de bar geweldig, de Thaise dames zijn meteen enthousiast. Al snel zet hij koffie, serveert drankjes, bedient de kassa en brengt de rekeningen weg, telt het wisselgeld. De Franse eigenaar is onder de indruk, hij moest het zijn Thaise vrouw het wel 100 x uitleggen.Max wil niet meer weg , en is een btje beledigd dat we hem er niet alleen laten. Als we weg gaan krijgt hij van een tourist 100 bht fooi..Max glundert...De Thai maken foto's met Max en knuffelen hem, de Fransoos word bijna jaloers van al die aandacht...Vol van alle indrukken valt max in een diepe slaap.

Suus.

1. Henk:
    3 juli 2015
    Veel plezier daar! Op dit moment is er in Nederland een hittegolf. En alle recreanten wedstrijden van de Triathlon Holten zijn afgelast. Zaterdag wordt het circa 38 graden.
  2. Jessica en desmon:
    3 juli 2015
    Wat een mooi verhaal weer super om zo te kunnen lezen en op de hoogte te blijven hoe het daar gaat heel veel plezier.
  3. Maria:
    3 juli 2015
    Hoi, wat leuk om al jullie belevenissen mee te beleven! De tijd van jullie leven waar jullie erg naar toe hebben geleefd! Geniet nog verder de komende weken!!!!
    Groet Maria
  4. José Vroom:
    3 juli 2015
    Wat leuk om al jullie avonturen te lezen. En Max lijkt prima in staat zijn eigen zakgeld bij te klussen, haha. Heel veel plezier! Groetjes, José
  5. Gisa:
    3 juli 2015
    wat een mooie verhalen, super dat we dit op afstand zo mee mogen beleven. dikke knuf, Gisa
  6. Elke:
    3 juli 2015
    Wat leuk van jullie mooie verhalen en dat mag het naar zijn zin heeft.ik vindt het nog altijd leuk,dat ik meegenieten mag.liefe groeten uit het hete Nederland. Elke