Met de trein naar Hua hin..

1 juli 2015 - Bangkok, Thailand

Woensdag 1 juli.
Als we op het station komen, is onze trein net weg. Er rijden er 2, misschien 3 op een dag. We betalen 400 bht voor de trein van 13.00 uur.
We stallen de tassen en wandelen richting Chinatown. Lekker een btje verzanden in het dagelijkse leven aldaar. Mensen werken hier hard, veel handarbeid in een drukkende hitte. Alles gebeurt op straat, alle revisies aan motoren, de werkplaatsen liggen op de stoep.
We zien een eetstalletje voor een tempel. Het is er druk en ze maken een lekkere maaltijd voor ons. Max slaat over, die brand wierrook.heerlijk eten in de straat ergens in Chinatown.Even later lopen we in smalle drukke straatjes en kijken onze ogen uit. Wat een bedrijvigheid en wat een drukte.

Vis ook veel gedroogde en platgeslagen ( inkt)vis.
Kraampjes met alles wat je maar bedenken kunt...Veel passerende steekwagentjes met hoogop gestapeld waar. Vrouwen met manden aan een lange stok, waar ze hun koopwaar op meenemen.platte inktvis
In de 7/11, de supermarkt die overal en altijd open is, scoort  Max zijn tosti met worstjes.
Gewoon uit het koelvak en bij de kassa gaat ie in het tosti-apparaat.
Op het station is het een drukte van jewelse. (raar woord)
We hebben toegewezen plaatsen, er hangen ventilators aan het plafond en alle ramen staan open.
De trein vertrekt met ruime vertraging waarom is onduidelijk, iedereen rijdt vooruit, maar op de 1 of andere manier zijn de stoelen van mij en die van mijn thaise buurman omgedraaid.
Vanuit de trein zie ik enorme krottenwijken, veel armoede, en ook veel troep, overal grote bouwplaatsen .Bangkok is de afgelopen jaren wel veel moderner (en duurder) geworden.
In de trein is een keuken en men komt regelmatig met eten en drinken langs.vanuit de trein naar Hua Hin
Ook de locals komen op elk perron binnen, met manden en bladen eten..
Noodels, koekjes, cake, emmers met flesjes water en fris..allemaal lekker dobberen in ijs.
De reis duurt lang en schiet niet op. Het is erg warm , en al gauw plakt en pikt alles.
Ach het went...en er is veel te zien en beleven.
Al gauw zien we rijstvelden en bergen verschijnen. Als het gaat regenen koelt het lekker af.
Het is al bijna donker als we om ong. 19.00 Uur in Hua hin aankomen. Het heeft een mooi oud historisch station.
NaStation Hua Hin ff zoeken, en een te dure taxichauffeur afgewezen hebben, komen we bij het Bird guesthouse, die hebben plek.
Een 3 persoonskamer lijkt hier toch moeilijk, maar max krijgt een thais matrasje op de grond. Het guesthouse is gebouwd op palen ,boven de zee.
We gaan op zoek naar de nachtmarkt om te eten. King prawn op de bbq, erg geliefd hier maar ach heel bijzonder vond ik het niet. Max krijgt rijst en groente met kip. Is ff flink teleurgesteld dat hij niet weer springrolls, pancake of roasted pork krijgt.
Voor onze tafel word er een breakdance show gegeven van zo,n 8 jongens. Die kunnen zo naar everbody dance now , aldus max.
Het nachtleven is al volop aan de gang als we naar het guesthouse lopen.
Alweer een drukke enerverende dag in thailand.
Suus.

1. Fer, Diana, Nigel:
    2 juli 2015
    Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben! Ik hoor vooral eten, mjammie. Het is hier nu ook tropisch warm met 36 graden, dus vooral rustig aan doen. Geniet ervan!

Groetjes, de Bestjes
  2. Jos:
    2 juli 2015
    Wat een prachtverhalen! We hebben hier wel dezelfde Thaise temperaturen maar niet zoveel verschillende menu-keuzes als jullie. En wat betreft de trein missen die ook nog eens te laat vertrekt en dergelijke....waarom zouden jullie het beter hebben dan wij ;-) Have fun!
  3. Papa en mama:
    2 juli 2015
    leuk verhaal ,we genieten ervan ! liefs van ons.
  4. Kristien en Jon:
    2 juli 2015
    Lig hier ook met 36 graden bij het prive zwembad,alleen niet zoveel afleiding.Het leest zeker allemaal wel mooi.Suus denk je dat je Erik ook eens op de foto krijgt of is mee als fotograaf?omscholingsvakantie?
  5. Suzanne:
    2 juli 2015
    De foto,s waar erik op staat , staan op het fototoestel.
    En ik kan geen fotos uploaden, nog net niet blond kristien...maar ik zal hem wat bluetoeteren.Dus word gerocheld..
  6. Suzanne:
    2 juli 2015
    Allemaal succes met de thaise temperaturen...
    Wij hebben ze liever hier...
  7. Suzanne:
    2 juli 2015
    Allemaal succes met de thaise temperaturen...
    Wij hebben ze liever hier...
  8. Nathalie:
    3 juli 2015
    Het lijkt meer op een culinaire reis!! Enjoy!!